Utvecklingsområde

På Luthagens förskola arbetar vi kontinuerligt för att utveckla och utforma både undervisning och utbildning för att alla barn ska ges möjlighet att komma till sin rätt och få den undervisning de har rätt till utifrån skollag, förskolans läroplan och barnkonventionen.

Utifrån våra styrdokument utformar vi utvecklingsområden som följs upp flera gånger per år i vårt systematiska kvalitetsarbete. Ett utvecklingsområde kan vara samma från år till år men också ändras beroende på vilka behov som uppstår.

Ett utvecklingsområde grundar sig på flera olika inputs. Dessa kan till exempel vara;

- Återkoppling från vårdnadshavare i förkoleenkäten,
- Återkoppling i språk och matematik från förskoleklass,
- Hur vi arbetar förebyggande med normer värden utifrån PDK (plan mot diskriminering och kränkande behandling).
- Andra relevanta fakta som påverkar underviningen och dess innehåll utifrån tolkningar av förskolans styrdokument.

Uppdaterad:

Andra sidor under: Utvecklingsområde